11/12/2019
La congestió als accessos a Barcelona ja afecta més de 320.000 persones cada dia
El RACC ha presentat l’estudi Evolució de la congestió als corredors viaris d’accés a Barcelona,

un informe que analitza les retencions de trànsit que pateixen els usuaris a les vies d’entrada i sortida de la ciutat i que compara els resultats amb els que va obtenir l’any 2016, quan el Club ja va alertar de la necessitat de prendre mesures per reduir les retencions davant l’increment de la mobilitat.


Diàriament més de 320.000 persones que accedeixen a Barcelona i l’àrea metropolitana amb vehicle privat o amb autobús interurbà pateixen retencions, un fet que provoca perjudicis en temps perdut i en costos econòmics, tant personals en temps perdut com per al conjunt de la societat en forma de contaminació de l’aire. En temps, cada dia laborable es perden fins a 63.000 hores per la congestió als accessos metropolitans, que equivalen a 15,3 milions d’hores anuals, un 19,5% més que l’any 2016, amb un cost global de 169 milions d’euros l’any, un 23% més que fa tres anys.


Davant d’aquests resultats, amb l’objectiu de promoure una mobilitat millor per a tothom, reduir la pèrdua de competitivitat econòmica que genera la congestió i ajudar a assolir una bona qualitat de l’aire, el RACC demana a les administracions que s’articulin mesures per incrementar la capacitat del transport públic interurbà, la gestió intel·ligent de les infraestructures viàries i l’eficiència en l’ús del vehicle privat. Aquestes actuacions són encara més urgents en un context en què cal oferir solucions alternatives de mobilitat a prop de 150.000 persones que es veuran afectades per les restriccions de circulació a la Zona de Baixes Emissions a partir de l’1 de gener del 2020.


Per realitzar aquest estudi, el RACC ha auditat els sis corredors d’accés a Barcelona mesurant la congestió a les tretze vies principals, que sumen un total de 402 km.

També ha realitzat 455 enquestes d’opinió per analitzar la percepció dels usuaris que es desplacen de manera quotidiana per l’àrea metropolitana.

Es pot accedir a l’estudi del RACC en aquest link.