19/03/2021
Les millors i pitjors ciutats per a anar amb bicicleta
Els habitants de València són els més satisfets

Els habitants de València són els més satisfets amb les condicions de la seva ciutat per a moure's amb bicicleta, mentre que els madrilenys són els menys contents per la falta de vies adequades a la ciutat

Aquesta és una de les conclusions recollides en una recent enquesta de l'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) sobre les ciutats perfectes per a muntar amb bicicleta.

L'enquesta s'ha realitzat en deu capitals: Madrid, Barcelona, València, Sevilla, Saragossa, Màlaga, Múrcia, Palma, Las Palmas i Bilbao.

Els resultats de l'enquesta mostren grans diferències en l'opinió dels ciutadans sobre les condicions per a moure's amb bicicleta per la seva ciutat. València encapçala la classificació, amb un notable (71 sobre 100 punts), però també són positives les valoracions per a Sevilla, Barcelona i Palma. 

A la cua està Madrid, que es queda en una nota de suspens (47 sobre 100). La capital és també la ciutat amb un percentatge més baix de ciclistes habituals amb un 14%, menys de la meitat dels que la utilitzen a València o Sevilla. 

L'aspecte amb valoracions més baixes i en el que més poden millorar totes les ciutats de l'enquesta és la intermodalitat, és a dir, la facilitat per a combinar la bicicleta amb un altre mitjà públic de transport. En canvi, els sistemes públics de lloguer de bicicletes són en general ben considerats pels seus usuaris.

Un cop d'ull a les dotacions en aquestes ciutats aclareix les valoracions dels seus ciutadans. Criden l'atenció les enormes diferències en el nombre de quilòmetres de carril bici disponibles entre les diferents ciutats, entenent com a carril bici una via ciclista protegida i separada de la resta del trànsit. El cas més clar és el de Madrid: amb 1 quilòmetre de carril bici per cada 100 de via pública oberta al trànsit; mentre que en ciutats com Bilbao, Sevilla, València i Barcelona la ràtio és de 15.